پرسش و پاسخ

تجویز   داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال  امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف  دارویی توصیه می شود،  پس از مشورت با متخصص مصرف شود.
دکتر مهدی فهیمی متخصص طب سنتی
چرا بعضی از افراد با مصرف انار دچار پوسته شدن 
لب ها می شوند ؟
معمولا خوردن انار باعث تخلیه صفرا می شود و حرارت درون را کاهش می دهد .زمانی که صفرا درحال تخلیه شدن است ، حرارت ناگهانی در بدن آزاد می شود که می تواند باعث خشکی لب یا حتی ترک لب شود که البته این حالت در بعضی از افراد ایجاد می شود .توصیه بر این است که این افراد انار را با حجم کم ولی به دفعات میل کنند.با این شیوه بدن فرصت ندارد به مصرف انار واکنش سریع نشان دهد.
  آیا مصرف کاکل ذرت برای دفع سنگ کلیه مناسب است؟
چنان چه کاکل ذرت را به میزان 10 تا 30 گرم در یک لیتر آب بجوشانید و مصرف کنید ، می تواند حجم ادرار را بالا ببرد و سنگریزه های کلیه را دفع کند.چنان چه به کاکل ذرت ، خارخسک و دم گیلاس نیز اضافه کنید، نتیجه را بهتر می کند .خانم های باردار و شیرده از این ترکیب برای دفع سنگ کلیه هرگز استفاده نکنند .
   برای درمان زکام چه چیزی مصرف کنم ؟
برای درمان زکام می توان از بخور تخم گشنیز استفاده کرد.
اگر گشنیز  سوزانده و مانند اسپند از دود آن استفاده شود، در کنترل زکام موثر است.زیاده روی درمصرف گشنیز باعث اختلال حواس و آسیب دیدگی حافظه می شود.کسانی که دچارحملات تنگی نفس شدید هستند، گشنیز را (در اشکال خوردنی ، بخور ، دم کرده) با حجم کم شروع کنند. 
نکته : کسانی که گاز روده زیاد دارند یا دارای روده نفاخ هستند چنان چه به این وضعیت رسیدگی نکنند ، به مرور زمان دچار التهاب روده بزرگ خواهند شد و چه بسا دچار بیماری کولیت شوند .این افراد برای پیشگیری و درمان می توانند به نسبت برابر تخم خرفه و تخم گشنیز را خوب بکوبند و دو تا سه بار در روز و هر بار به میزان یک قاشق چای خوری ، پودر شده آن را مصرف کنند .