درمان گیاهی اوریون

در فصل مدارس، بودن بچه ها درکنارهم می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را در بین آن ها افزایش دهد؛ از این رو  باید با دقت بیشتری مراقب سلامت آنان باشیم.
با این که ویروس اوریون از خانواده ویروس بیماری های نام آشنایی مثل سرخک و شبه آنفلوآنزاست و ساختار مشابهی هم دارد، اما این بیماری ها دارای علایم و عوارض کاملا متفاوتی است.
از علایم بیماری اوریون می‌توان به تورم و درد در ناحیه زیر گوش و فک، سفت شدن غدد پاروتید (غدد بزاقی واقع در ناحیه زاویه فکی)، تب، سردرد و کم اشتهایی اشاره کرد.
اوریون که در طب سنتی گوشک نامیده می‌شود، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی در کودکان است اما بزرگ سالان نیز ممکن است به آن مبتلا شوند.
سن شیوع این بیماری(Sickness) بین پنج تا ۱۵ سالگی است.
تا زمانی که تورم غده بزاقی کاملا فروکش نکرده باشد، خطر سرایت به دیگران وجود دارد. برای همین در صورت ابتلای یک کودک به این بیماری بیشتر بچه های همسن و همبازی اش به آن مبتلا می شوند.
کودک پس از ابتلا به اوریون ، نسبت به آن مصونیت مادام العمر پیدا می کند، اما تا اتمام دوره سرایت بیماری (حدود 9 روز پس از شروع درد) نباید به مدرسه برود.
در ادامه مطلب چند گیاه دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر به سزایی در تسکین علایم اوریون دارد.
 

انجیر
از برگ‌های انجیر می‌توان برای کنترل علایم اوریون استفاده کرد. این برگ‌ها خاصیت ضد ویروسی دارد و با ویروس اوریون مقابله می‌کند. برای این منظور باید دو برگ انجیر تمیز آغشته شده به کره یا روغن را گرم کنید؛ سپس آن‌ها را روی قسمت‌های ملتهب قرار دهید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند.
آلوئه‌ورا
آلوئه‌ورا ضد باکتری، ضد ویروس و ضد التهاب است و می‌تواند درد و التهاب ناشی از اوریون را کاهش دهد. برای این منظور باید شیره یک برگ از آلوئه‌ورا را با کمی زردچوبه مخلوط کنید، سپس آن‌ها را روی قسمت‌های متورم قرار دهید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند.
زنجبیل
زنجبیل خاصیت ضد ویروسی دارد. بنابراین مصرف آن به کاهش التهاب و تسکین درد کمک شایانی می‌کند.
آب هویج
آب هویج و انگور در تسکین درد ناشی از اوریون نقش موثری دارد. مبتلایان به اوریون باید روزانه دو تا سه لیوان آب هویج یا انگور میل کنند.
تخم شنبلیله
تخم شنبلیله نیز ضد التهاب و ویروس است و در درمان اوریون تاثیر به سزایی دارد.
گیاهان ترکیبی
پنج گرم از هریک از مواد (تخم شوید، بابونه، تخم کتان و موم) را آسیاب و با روغن گل ترکیب کنید، سپس این مخلوط را روی موضع قرار دهید.
۱۵ گرم گل بنفشه، ۱۰ گرم گل ختمی، ۱۰ گرم مغز ناخنک، ۱۵ گرم خارخاسک و ۱۵ گرم پرسیاوشان را نیم کوب و این ترکیب را به هفت قسمت تقسیم کنید. هر ۱۲ ساعت یک‌بار (صبح و عصر) هر قسمت از این مخلوط را بجوشانید و میل کنید.