پوست و مو

درمان جای جوش با مواد طبیعی

(پنج شنبه‌ها )
از دغدغه‌های جوانان، بروز جوش و به ویژه به جاماندن جای جوش است که کمتر درمانی برای آن وجود دارد مگر با روش‌هایی گران. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی درمان جای جوش با روشی ارزان قیمت بپردازیم.
درمان جای جوش با عصاره لیموترش
اگر جای جوش‌هایتان خیلی تیره است، عصاره لیمو ترش را امتحان کنید. آب لیمو ترش تازه را به قسمت‌هایی که می‌خواهید بمالید و صبر کنید تا پوست همه آب را جذب کند. وقتی که پوست کاملا آب لیمو را جذب کرد، پوستتان را با آب سرد بشویید.
درمان جای جوش با شنبلیله
می توانید خیلی راحت خمیری از پودر دانه‌های رسیده شنبلیله و آب تهیه کنید و مانند ماسک روی صورتتان قرار دهید. تا جایی که می‌توانید تحمل کنید، اجازه دهید این خمیر روی پوستتان باقی بماند.  اگر لازم بود دوباره این کار را تکرار کنید. یا این که می‌توانید چند دانه شنبلیله را در مقداری آب بجوشانید، با هم ترکیبشان کنید و وقتی که سرد شد آن را به صورتتان بمالید.
درمان جای جوش با آلوئه ورا
از این گیاه معمولاً برای کمک به درمان جای زخم استفاده می‌شود، پس تعجبی ندارد که این گیاه در درمان جای جوش‌های ناخوشایند بسیار مؤثر باشد. دست‌ها یتان را به مقدار کمی عصاره آلوئه ورا آغشته کنید و سپس به پوستتان بمالید.اگر می‌توانید هر روز از این روش استفاده کنید.
درمان جای جوش با روغن زیتون
برای چند هفته یا در صورت لزوم چند ماه، این روغن را روی قسمت‌هایی از پوست که جای جوش دارد بمالید و ماساژ دهید. این روغن مانند مرطوب کننده طبیعی عمل و سطح پوست شما را نرم می‌کند وجای جوش‌ها  بسیار کمرنگ می‌شود.
در مصرف این مواد زیاده روی نکنید
مصرف موز، نارگیل، مربا، فلفل، بادمجان، ارده شیره، کنجد، عسل، چیپس، پفک، غذاهای صنعتی، غذاهای چرب، خامه، سس، شیرینی‌های قنادی و زرده تخم مرغ و همچنین استحمام و شست وشوی بیش از حد با آب گرم و مصرف لوازم آرایشی و کرم‌های نامناسب موجب بروز جوش و تشدید عوارض آن می شود.