پرسش و پاسخ

تجویز   داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال  امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف  دارویی توصیه می شود،  پس از مشورت با متخصص مصرف شود.

س:  من ۳۲ساله ام. دو مشکل دارم اول درد سیاتیک درکمر وپا و دوم زود ارضایی ودرد درناحیه کشاله ران سمت چپ که باعث کم میلی به نزدیکی شده  است. 
دکتر سیدسعید اسماعیلی - متخصص طب اسلامی
ج: مصرف  سردی‌ها  را ترک کنید.  هر روز یک قاشق مرباخوری کندر را با آب ببلعید. هر روز یک قاشق غذاخوری روغن سیاهدانه بخورید. روغن بابونه و بادام تلخ به کمر بمالید. فصد و بادکش هم احتمالا برای شما مفید است.( با مشورت پزشک)
 
س: یک سال است که درگیر بیماری ام.  «دوخرده بافتی کرمی رنگ که بزرگ ترین آن به ابعاد دومیلی متراست. در بررسی برش‌های تهیه شده مقاطع مخاط رکتوم دیده می‌شودکه پوشش سطحی دربرخی نقاط دیده نمی‌شود. استروما حاوی ارتشاح آماسی مزمن کم بدون تخریب غددوبدون آزارتومورال است کانون کوچک خون ریزی دراستروما وجوددارد». این جواب نمونه گیری مربوط به پارسال است.
ج:  لطفا شرح حال  خودتان و مشکلاتی را که احساس می‌کنید به زبان ساده بفرمایید.
 
س: الان مدت یک ماه است که دردوسوزش شدیددرناحیه سمت چپ شکم دارم که ظاهرا مربوط به روده است وترش می‌کنم.
دکتر سید سعید اسماعیلی – متخصص طب اسلامی
ج: غذا را خوب بجوید و همراه غذا آب و نوشیدنی مصرف نکنید. خاکشیر و شکر قهوه‌ای (یک قاشق) بعد از هرغذا بدون آب میل کنید.
دکتر خدیجه رحمانی – متخصص تغذیه
ج: ترش کردن علت‌های زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به استرس وهمین طور ورود مواد غیر بهداشتی و آلوده یا آلودگی دستگاه گوارش به هلیکو باکتر اشاره کرد. با یک متخصص گوارش یا تعذیه  مشورت کنید تا الگوی غذایی شما ارزیابی ومتناسب برنامه غذایی داده شود؛ حتما از مواد غذایی پاستوریزه استفاده کنید. از مصرف مواد غذایی مانده بپرهیزید. 
از مواد پروبیوتیک که طبیعی ترین آن ماست است یا پنیر پروبیوتیک که فلور طبیعی  دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند، استفاده کنید. شاید به مصرف  کپسول‌های پروبیوتیک هم نیاز داشته باشید.