معاون مالی موسسه آموزش عالی «میزان» تبریز در گفت و گو با زندگی سلام

جواب اعتمادمان را گرفتیم

ناصر رعیت نواز- این روزها در بیشتر فروشگاه ها، دوربین های مداربسته ای نصب شده است تا مبادا مشتری نمایی پیدا شود و قصد دیگری جز خرید داشته باشد. اما در گوشه ای از این کشور و در موسسه آموزش عالی «میزان» تبریز، بوفه ای وجود دارد که در آن همیشه به روی همه باز است و در آن جا اعتماد حرف اول را می زند. به همین بهانه به سراغ دکتر «ابوالفضل سوزنی» معاون مالی- اداری و دانشجویی- فرهنگی این موسسه که دکترای اقتصاد بین الملل دارد، رفتیم تا درباره دلایل راه اندازی این بوفه صحبت کنیم.
آموزش فرهنگ اعتماد و امانت داری/ دکتر سوزنی درباره چگونگی شکل گرفتن این بوفه می گوید:« دانشکده تازه به محل جدید آمده بود و نیاز به یک بوفه داشت. اول باید محلی را برای بوفه در داخل دانشکده در نظر می گرفتیم و بعد یا به پیمانکار اجاره می دادیم یا خودمان آن را اداره می کردیم. در جلسه شورای فرهنگی دانشکده با حضور قائم مقام، معاون مالی اداری و یکی دیگر از همکاران تصمیم گرفته شد از اول مهرماه بوفه ای را راه اندازی کنیم تا در آن بتوانیم فرهنگ اعتماد و امانت داری را به نسل جوان و دانشجو یاد بدهیم.»
جوانان ما صادق و امانت دار هستند/ معاون مالی این موسسه در ادامه درباره مخالفت های اولیه ای که با این طرح شد، برای ما تعریف می کند: «خیلی ها می گفتند ضرر می کنید و دانشجویان پول نمی دهند اما ما قصد داشتیم برای فرهنگ سازی هزینه کنیم، هرچند هزینه بالایی داشته باشد اما خدا را شکر همان طور که باور داشتیم، ثابت شد جوانان ما صادق و امانت دار هستند چون بوفه بدون ناظر و دوربین مداربسته نه تنها ضرر نداد که حتی در بعضی از روزها پول بیشتری از فروش در صندوق و کارت عابر بانک موجود بود.»
به دلیل موفقیت آمیز بودن، توسعه اش می دهیم
دکتر سوزنی درباره نتیجه این کار گفت: «بیشتر دانشجوها احساس خوشحالی و غرور می کنند که به آن ها اعتماد کردیم. به طور قطع این اعتماد دو طرفه خواهد بود. امیدواریم مدیران و مسئولان هم از این حرکت الگو بگیرند و به مردم اعتماد کنند و خودمان نیز قصد داریم این بوفه را گسترش دهیم و نیازهای بیشتری از دانشجویان را پاسخ گو باشیم.»