زن مردی شده ام که خانمش افسردگی حاد دارد

نویسنده : فریبا البرز مشاور خانواده

خانمی ۳۵ ساله‌ام. از همسرم جدا شده ام. دو پسر دارم و ۴ ماه است که به عقد مردی درآمده‌ام که خانمش بیماری حاد افسردگی و وسواس دارد. الان یک ماه است که خیلی ارتباط‌مان کم شده است. آقا می‌گوید صبر کن من خیلی به تو علاقه دارم. باید چه کار کنم؟

پس از شکست در ازدواج اول، این بار با امید فراوان به عقد مردی درآمده‌اید که توجه سابق را  نسبت به شما ندارد. قطعا در شرایط ناراحت‌کننده‌ای قرار دارید. امیدوارم مطالعه این نوشتار کمک مناسبی برای شما باشد.
دلایل ازدواج مجدد مردان متاهل
برخی دلایلی که مردان متاهل گرایش پیدا 
می کنند  که با زنان دیگر ارتباط برقرار کنند ، عبارت است از:
-ازدواجشان آگاهانه نبوده و بر اساس تصوراتی مثل زیبایی، پول و ... بوده و زمانی که زندگی خود را موفق نمی بیند، ترجیح می‌دهد کمبودهای زندگی‌اش را با ازدواج دیگری جبران کند.
-بعضی مردان وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند، معیارهای‌شان خیلی زود تغییر می‌کند و همین تغییر جهت نگرش، ممکن است فرد را به ازدواج دیگری سوق ‌دهد.
-وقتی نیازهای عاطفی، احساسی، جنسی و ... مرد از سوی همسر تامین نمی‌شود، مرد ممکن است راه حل این مشکل را در قالب یک ازدواج و رابطه دیگر بررسی کند.
- زمانی که آرامش و آسایش در خانواده وجود ندارد.
- مردی که دوره جوانی خود را با دوست‌های نامناسب متعدد سپری کرده، احتمال دارد که در زندگی مشترک نیز نتواند با همسر خود سازگاری و ارتباط کلامی لازم و موثر را داشته‌باشد.
-گاهی برخی مردان از سر تنوع طلبی و هوسرانی خواهان ازدواج دیگری می‌شوند.
-زمانی که همسر به‌لحاظ جسمی یا روحی مشکلات جدی دارد و درمان مناسبی هم انجام نشده است.
واکاوی تلاش بعضی زنان برای همسر دوم شدن
برخی از خانم‌ها به علت برآورده شدن نیازهای خود ممکن است همسر دوم شدن را بپذیرند. تامین نیازهای زیستی، تامین هزینه‌های زندگی‌شان، نیاز به داشتن همدم و همدل مناسب، تشکیل زندگی و خانواده و ... می‌تواند بخشی از دلایل این امر باشد.
چه باید کرد؟
شما خانمی هستید که یک‌بار طلاق را تجربه کرده و به لحاظ احساسی بسیار شکننده شده‌اید و خلاء‌های احساسی در شما شکل گرفته‌است. در حال حاضر بهتر است راهی را در پیش بگیرید که بهترین نتیجه ممکن را  برایتان خواهدداشت. واقع‌بین باشید. شما همسر دوم هستید و به‌طور منطقی شوهرتان نمی‌تواند وقت زیادی را به شما اختصاص دهد. اگر هم این عقد مخفیانه صورت‌گرفته و شوهرتان تلاش می‌کند کسی مطلع نشود، به‌ناچار وقت کمتر، حضور کمتر و حتی تماس‌های تلفنی کمتر، سهم شما می‌شود. طبق گفته‌های شوهرتان، همسرش با شرایط دشواری روبه‌روست. آیا اطلاع دارید که ایشان چقدر برای درمان همسرش کوشش‌کرده؟ آیا وضعیت این خانم تا به این حد که ایشان اظهار می‌کند، حاد و عمیق است یا خیر؟ هر قدر اطلاعات درست‌تری داشته‌باشید، طبعا سطح انتظارتان متناسب با آن تغییر می یابد. هدف اصلی خود را از این عقد مشخص کنید. چه چیزهایی موجب شد که شما به همسر دوم شدن یک مرد متاهل فکر کنید؟ علت یا علت‌های اصلی این کار را تحلیل کنید. از خود بپرسید که ایشان چند درصد از خواسته‌ها و انتظارات شما را پوشش می‌دهد؟ از طرف دیگر این آقا شما را به صبر دعوت کرده و باز هم ابراز علاقه می‌کند. می توانید قدری دیگر فرصت بدهید و ببینید که در ادامه راه چقدر می توان به ایشان تکیه کرد و اطمینان داشت.