پرسش و پاسخ

تجویز   داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال  امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف  گیاهی توصیه می شود،  پس از مشورت با متخصص طب اسلامی و سنتی مصرف شود.
 دکترسیدسعید اسماعیلیپزشک و محقق طب اسلامی 
گلقند چه مزایایی دارد ؟ آیا می توان برای بچه ها استفاده کرد؟
گلقند دارویی است که باعث لینت مزاج می شود ومی توان برای کودکان وخانم های باردار استفاده کرد وعارضه ای ندارد.علاوه بر آن به دلیل این که از گل سرخ در گلقند استفاده می شود، به نوعی تقویت کننده بعضی از اندام ها مانند معده است وبرای افرادی که ریفلاکس معده دارندیا معده شان ضعیف است، مناسب است.
 
آیا برای درمان کبد چرب می توان روزانه  سرکه سیب ، عرق کاسنی وعسل را با هم میل کرد؟
نباید کبد چرب را با کبد گرم اشتباه گرفت.
افرادی که کبد چرب دارند کبدشان سرد شده است وبه دلیل این که سوءهضم در معده داشته اند وغذا در معده خوب هضم نشده، با ورود به معده جذب کبد شده و غذای نیمه هضم شده به صورت چربی در کبد رسوب کرده است . بنابراین سرکه برای کبد مناسب نیست .برای درمان کبد چرب ابتدا باید عمل هضم به خوبی انجام گیرد. از سوءتدبیر در خوراک پرهیز شود فرد باید غذای خود را به خوبی بجود .از نوشیدنی ها همراه غذا استفاده نشود. همین طور از موادی که باعث تقویت هضم معده می شود مانند زیره ، گلپر ونعناع استفاده شود تا هضم معده تقویت شود .برای کبد می توان از کاسنی استفاده کرد چون کاسنی برای رفع مشکلات کبدی قابل استفاده است اما سرکه توصیه نمی شود. از کاسنی به دلیل ویژگی که دارد  می توان برای انواع مشکلات کبدی استفاده کرد.
مردی 40 ساله ام .بعضی روزها دچار دل درد شدید می شوم ومدفوعم سیاه است.
توصیه می شود حتما یک آزمایش مدفوع انجام دهید. زیرا ممکن است خونریزی داشته باشید اما اگر مطمئن شدید خونریزی وجود ندارد، می توانید از داروهای مختلف مانند زیره، زنیان ، گلپر به صورت دمنوش یا پودر شده روی غذاها استفاده کنید. استفاده از ترکیب بارهنگ وعرق نعناع هم خوب است ودرد شما را کمتر می کند همچنین خونریزی وزخم را هم التیام می بخشد .