نحوه استفاده از آینه در چیدمان

استفاده از آینه در چیدمان منزل، امروزه به نوعی کار هنری تبدیل شده است؛ چون آینه‌ها می‌توانند فضای چیدمان را بسیار خاص نشان داده و حسابی  کلاس کار را بالا ببرند. آینه‌های تمام قد، آینه‌های گرد و دایره‌ای، آینه‌های بیش از اندازه بزرگ و هر مدل دیگری امروزه تبدیل به عنصری مهم در طراحی داخلی شده‌اند تا جایی که به‌عنوان نقطه کانونی نیز در چیدمان به کار می‌روند. آینه‌ها ساده هستند؛ اما سادگی آینه باعث نمی‌شود نحوه قرار دادن صحیح آن در چیدمان داخلی نیز ساده و  پیش‌پا افتاده باشد. در حقیقت خیلی‌ها مرتکب این اشتباه شده و آینه یا آینه‌های خود را در مکان های نامناسبی قرار می‌دهند.
استفاده از آینه‌های بزرگ و دراز در اتاق های کوچک منزل ایده‌ای بسیار عالی است، چون با این کار می‌توانید فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان  دهید. آینه‌‍‌ها به‌عنوان وسیله‌ای برای بازتاب نور و بازنشان دادن فضا استفاده می‌شوند؛ بنابراین در کنار زیبایی، چندین کار مفید هم انجام می‌دهند. با استفاده از آینه در چیدمان به راحتی می‌توانید دکورهای ساده را پیشرفته و لوکس نشان دهید بدون این که هزینه زیادی کرده باشید. سایت «اتاق» برای آشنایی بیشتر با نحوه به‌کارگیری آینه ها مطالبی را منتشر کرده است.
اگر با مفهوم نقطه کانونی آشنایی داشته باشید یکی از بهترین روش‌ها برای به‌کار بردن آینه در چیدمان داخلی همین روش است. وقتی به اتاقی وارد می‌شوید، اولین چیزی که به چشم‌تان می‌خورد همان نقطه کانونی اتاق است. این نقطه می‌تواند یک دکور جذاب و لوکس باشد یا یک دیوار خالی و  بدون استفاده. در نتیجه با شناسایی این نقطه می‌توانید یک آینه با طراحی شیک و لوکس را در آن قرار داده و باقی مبلمان اتاق را براساس همین نقطه کانونی بچینید.
نحوه صحیح استفاده از آینه در چیدمان فقط به سه عامل بستگی دارد: اندازه آینه، شکل و استایل که طراحی آینه باید قبل از انتخاب و خرید مشخص شود. برای این که چیدمان را ساده و مدرن نشان دهید بهترین کار لم دادن آینه به دیوار یا گذاشتن آن کنار یک وسیله روی زمین است؛ البته می‌توانید از آینه‌های تمام‌قد ایستاده نیز استفاده کنید که در همه‌جا به راحتی می ایستند. خوشبختانه آینه‌های تمام‌قد نیز مدل‌های بسیار متنوعی دارند. به‌غیر از مدل‌های مستطیلی، آینه‌های دایره‌ای تمام‌قد هم موجود هستند که برای چیدمان سنتی و کلاسیک کاربرد دارند.
خیلی مهم است که آینه ها را به صورت تصادفی هرجا که دلمان خواست نصب نکنیم، آینه‌ها زمانی بالاترین فایده را خواهند داشت که چیزی را منعکس کنند. این چیز می‌تواند یک منظره زیبا، یک اثر هنری یا نوری باشد که از پنجره به داخل خانه می‌آید. همچنین می‌توانید از آینه به‌عنوان وسیله‌ای برای بازتاب نور شمع، لوستر و لامپ سقفی یا دیواری نیز استفاده کنید؛ بنابراین همه چیز به جای قرارگیری آینه بستگی دارد و باید در این زمینه با  برنامه جلو بروید.