گامی برای زندگی

چالش گام به گام خوشبختی

نویسنده : فرنگیس یاقوتی
اولین مرحله و پیش نیاز برای شروع چالش چهل روزه خوشبختی کنار همسر این است که شما همه مسائل و دلخوری ها و مشکلات گذشته در رابطه با همسر و احتمالا خانواده وابسته به او را ببخشید و ذهن خود را پاک کنید. ذهن شما باید از هر خاطره بد و ناخوشایند مشترکی پاک شود. احتمالا در یک روز نمی توانید این کار را انجام دهید و حداقل نیاز به یک هفته دارید تا با خودتان کنار بیایید و ذهنتان را از همه خاطرات بد گذشته پاک کنید و همسرتان و اطرافیان وابسته به او را ببخشید. مهم نیست چه کسی بیشترین تقصیر را در ماجرا داشته است، مهم نیست طرف مقابل به اشتباهش پی برده و عذرخواهی کرده است یا خیر؛ مهم این است که شما باید کوله سنگین اتفاقات و خاطرات بد را همین امروز زمین بگذارید. چه لزومی دارد که ذهن شما کلکسیونی از اتفاق ها و خاطرات بد باشد؟ و این کوله را همه جا با خودتان ببرید و وزن آن را تحمل کنید؟ اگر عادت مزه مزه کردن و حلاجی کردن چندین باره خاطرات بد را دارید همین امروز آن را ترک کنید. این کار دقیقا مصداق این است که شما به زخمی که در حال خوب شدن است دوباره چاقو بزنید!!! به همین بدی و به همین وحشتناکی....
امروز را بدون هیچ پیش زمینه منفی و بدی به عنوان اولین روز زندگی مشترک خود در نظر بگیرید. فراموش نکنید تا این مرحله را به درستی انجام ندهید نمی توانید ادامه چالش را اجرا کنید. بعد از بخشیدن و فراموش کردن ماجرا برای همیشه قطعا احساس سبکی و راحتی می کنید و یک بار بزرگ را از روی دوش خودتان برمی دارید.
چه اتفاقی می افتد اگر ما خاطرات ناخوشایند مشترک را فراموش نکنیم و با همان کوله بار انرژی های منفی و ناخوشایند در زندگی قدم برداریم؟ قطعا در چنین شرایطی از هیچ خاطره خوب و اتفاق خوشایندی نمی توانیم لذت ببریم و ته همه خنده ها و خوشی ها، تلخی آن ماجرای قدیمی یا جدید را حس می کنیم.
در نتیجه ببخشید و فراموش کنید به خاطر خودتان و رسیدن به آرامش و حال خوب برای ترمیم زخم های قدیمی و این که بتوانید چالش چهل روزه خوشبختی را شروع کنید.