سلامت

فواید و شیوه شنا در دوران بارداری

شنا در دوره‌ بارداری کاملاً بی‌خطر است. تا زمانی که به‌درستی شنا می‌کنید و همچنین اقدامات احتیاطی را در نظر دارید و با پزشک خود مشورت می‌کنید،هیچ خطری شما و کودکتان را تهدید نمی‌کند.ممکن است سؤالات زیادی در باره‌ شنا در دوره‌ بارداری‌تان داشته باشید. آیا شنا برای کودکم مضر است؟ آیا شنا عوارضی را به دنبال دارد؟ فهمیدن تأثیرات شنا روی بدنتان در دوره‌ بارداری به شما کمک می‌کند تا یک انتخاب منطقی داشته باشید.
 شنا در دوره‌ بارداری
تا زمانی که به‌درستی شنا می‌کنید و همچنین اقدامات احتیاطی را در نظر دارید، هیچ خطری شما و کودکتان را تهدید نمی‌کند. همچنین به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای شنا در دوره‌ بارداری‌، پزشکتان را در جریان بگذارید. اغلب تصور می‌شود که آب کلر در استخرهای شنا تأثیر منفی روی سلامت کودک دارد، اما این ادعا حقیقت ندارد. در واقع استخر شنا حاوی مقادیر کنترل شده‌ای از عوامل پاک کننده است و به همین دلیل شنا در آن‌ کاملاً بی‌خطر است.در صورتی که بارداری سالم و بدون هیچ عارضه‌ای دارید، شنا هیچ خطری ندارد. در حقیقت، فواید بسیاری برای شما و کودکتان دارد.
 فواید شنا
شنا در دوره بارداری به طرز حیرت آوری اثرات مفیدی برای شما و کودکتان دارد.شنا در دوره‌ بارداری باعث بهبود خواب می‌شود، به ویژه برای زنانی که در مراحل مختلف بارداری از مشکلات بی‌خوابی رنج می‌برند.شنا ضعف و خستگی را از بین می‌برد و باعث نشاط می‌شود.به‌عنوان یک ورزش در طول بارداری، شنا می‌تواند باعث استقامت و قدرت ماهیچه‌ها شود.بهبود گردش خون و عملکرد بهتر قلب و ریه از فواید دیگر  شنا در دوره‌  بارداری به‌حساب می‌آید.اگر در کنترل تغییرات بدنتان در دوره‌ بارداری مشکل دارید، شنا می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
بسیاری از ناراحتی‌ها و دردها در دوره بارداری با شنا به بهترین وجه قابل کنترل است.
 توصیه‌هایی برای شنا در طول بارداری
رعایت یک سری توصیه ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید تجربه‌ای لذت بخش و بی‌خطر از شنا در دوره بارداری داشته باشید.اگر به‌طور منظم شنا نمی‌کنید، بهتر است شروع آرامی داشته باشید و به‌تدریج جلسات شنایتان را افزایش دهید.بیش از حد به خودتان زحمت ندهید و از خودتان کار نکشید.به گزارش به نیوز،  شنا در دوره بارداری برای پر انرژی و فعال نگه داشتن شماست، نه اینکه این کار باعث خستگی شما شود.حرکت‌هایی را انتخاب کنید که برایتان راحت است. از انجام حرکات سخت شنا خود داری کنید.اگر احساس سرگیجه به شما دست داد یا هر گونه خون ریزی را مشاهده کردید، بلافاصله به دنبال کمک پزشکی باشید.مطمئن شوید که به‌اندازه کافی آب می‌نوشید.در صورتی که سابقه‌ زایمان زودرس، سقط جنین، دهانه‌ رحم ضعیف یا پارگی غشاء دارید، از شنا کردن خودداری کنید، به ویژه در طول سه ماهه‌ اول و آخر بارداری.یک لباس شنای حاملگی مناسب که اندازه‌ شماست و باعث فشار به رگ های شما نمی شود ، خریداری کنید.فقط در صورتی که شنا باعث آرامش و راحتی تان می‌شود، آن را انجام دهید. لحظه ا‌ی که احساس خستگی یا ناراحتی کردید، از آب بیرون بیایید و دیگر ادامه ندهید.