مشاوره

در محضر استاد ورچپه مشاور امور خانواده

در این آخر سالی تصمیم گرفتیم خدمت استاد ورچپه، یکی از اساتید مجرب مشاوره در امور خانواده برسیم و پرسش‌های شما خوانندگانِ جان در زمینه مشکلات خانوادگی ایام نوروز را از ایشان بپرسیم.
خانمی هستم پنجاه ساله، که بیست و پنج سال است ازدواج کرده‌ام. ولی در این مدت یک شب راحت نتوانسته‌ام بخوابم، از بس همسرم شب تا صبح خر و پف می‌کند. گاهی شب‌ها صدای تراکتور می‌دهد و گاهی دریل. این ها چیزی نیست، عادت کرده‌ام. ولی در طول تعطیلات نوروزی از بس پرخوری می‌کند تا صبح صدای غذاساز و همزن و حتی چرخ گوشت می‌دهد که دیگر قابل تحمل نیست. کاسه صبرم لبریز شده و قصد طلاق دارم. لطفا راهنمایی کنید تا زندگی‌ام از هم نپاشد.
اگر زورتان بهش نمی‌رسد که جلوی پرخوری‌اش در دید و بازدیدهای عید را بگیرید، حتما آخر شب مقداری روغن زیتون به خوردش بدهید و روی سرش بمالید تا چرخ دنده هایش روغنکاری شده و صدا ندهد. استفاده از پنبه درون گوش‌ها هم راهی برای حفظ کانون گرم خانواده است. همچنین می‌توانید از صدا خفه‌کن‌های تولیدی ما استفاده کنید که صدا را به‌طور کامل قطع می‌کند، انگار طرف مقابل دور از جان مرده. برای اطلاعات بیشتر عدد 1 را به همین شماره پیامک کنید.
سلام خدمت استاد. مشکل من از وقتی شروع شد که چند سال پیش در مهمانی عید منزل عمه‌ام، وقتی شوهر عمه‌ام یک جوک بی‌نمک تعریف کرد به‌خاطر رودربایستی بهش خندیدم. از همان لحظه فکر می‌کند خیلی بانمک است و چون تنها کسی هستم که به جوک‌هایش می‌خندم، هرجا مرا گیر می‌آورد شروع می‌کند به جوک مسخره گفتن و مجبورم بخندم. کار به جایی رسیده که در گروه خانوادگی تا استیکر غش کردن از خنده نفرستم دست از سرم برنمی‌دارد. با توجه به فرارسیدن نوروز و دیدن هرروزه‌اش در عیددیدنی‌ها، بگویید چه کنم که خلاص شوم؟ دیگر طاقتش را ندارم... دل و روده و گونه‌هایم درد گرفته از الکی خندیدن...
متاسفانه با رونق گرفتن شبکه‌های مجازی این موضوع یکی از مشکلات رایج این روزهای جامعه است. این مورد شما هیچ راه علاجی ندارد به جز این که یا شوهر عمه‌تان را عوض کنید و یا با فامیل قطع رابطه کنید.

 سلام اوستا. خلاصه کنم، من پرسپولیسی‌ام و عیالم استقلالی. اولتیماتوم براش گذاشتم تا سیزده بدر اگر پرسپولیسی نشد طلاقش می دم. والسلام!
اولا این چه ربطی به نوروز داشت؟ بعد از آن، شما بیجا می‌کنید عزیزم! ضمن محکوم کردن این عمل شما اعلام می‌کنم که فقط مشکیته، زت زیاد!
علیرضا کاردار